Lekker Utregs heeft twee bijeenkomsten onder de naam ‘Regio aan tafel’ georganiseerd. Doel was om de aandacht van bedrijven en bestuurders te richten op het belang van regionaal eten en om de samenwerking hiertoe te stimuleren.
13 maart 2007 Werkbijeenkomst met bedrijven
In het startjaar 2006 lag de nadruk van de Lekker Utregs campagne op de promotie van regionaal eten en drinken. Maar het bleek al snel dat het nog erg ingewikkeld en bewerkelijk is om als consument of ondernemer aan regioproducten te komen. Dat komt door de huidige organisatie en globalisering van de voedseleconomie. Lekker Utregs organiseerde daarom voor producenten, horeca en winkeliers de werkbijeenkomst ‘Regio aan tafel’. Er waren inleidingen van Waddengoud en DistrEko die beide veel ervaring hebben met regiologistiek en vermarkting. Een flink aantal Utrechtse ondernemers gaf aan te willen meedoen met een Lekker Utregs project om producten in de winkel en op de menukaart te krijgen.
2 april 2008 Culinaire bijeenkomst met bestuurders en beslissers
Lekker Utregs organiseerde een besloten ‘regiodiner’ bij Grand Hotel Karel V in Utrecht. Doel van de bijeenkomst was om ons initiatief bekendheid te geven bij bestuurders en beslissers in de stad en de provincie Utrecht. Verder werd steun gevraagd en verkregen voor het opstellen van een Lekker Utregs Intentieverklaring.
Regio aan Tafel werd warm aanbevolen door onze ambassadeurs: gedeputeerde Krol van de Provincie Utrecht, vice-voorzitter Janssen van het Bestuur Regio Utrecht (tevens burgemeester van Zeist) en wethouder Giesberts van de gemeente Utrecht. Naast deze ambassadeurs waren onder anderen aanwezig enkele wethouders, het ministerie van LNV, Koninklijke Horeca Nederland, Kamer van Koophandel, VNO-NCW en Natuurmonumenten.
In goede samenwerking met de koks van Grand Hotel Karel V kwam ongeveer 80% van de ingrediënten uit de regio Utrecht. Lekker Utregs zorgde voor een proeverij van Utrechtse drankjes: sap, bier, wijn en verschillende borrels.